KATO
KATO is al sinds 1994 actief in de handel van kantoorartikelen en kantoormeubilair. Ze voorzien bedrijven van ideale kantoorartikelen om de werkplekken te optimaliseren. Voor de volledige inrichting van het kantoor ben je bij KATO ook aan het juiste adres.
Aanpak
KATO wilde graag de huidige webshop vervangen voor een nieuwe Lightspeed webshop. Een aantal belangrijke punten waren: goede pagespeed score in Google, goed te indexeren in Google, gebruiksvriendelijk en het koppelen van meerdere shops aan KATO. Na uitgebreid over de ambities van KATO te hebben gesproken zijn we samen tot een mooi akkoord gekomen. De opdracht was helder duidelijk, tijd om aan de slag te gaan!
De stijl van katoprojecten.nl is doorvertaald naar het design van de nieuwe webshop. Gekozen is om als uitgangspunt een thema te gebruiken en deze naar wens van de klant te personaliseren. Alle aanvullende maatwerk wensen zijn hierin meegenomen. Na akkoord op het design is het development team aan de slag gegaan met de technische realisatie van het design en het bouwen van de gewenste koppelingen. Migratie en redirects zijn geregeld en na uitgebreid testen, zowel intern als extern, is de webshop in overleg live gezet.
Het resultaat: een frisse, gebruiksvriendelijke webshop met een snelle reactietijd. Bij binnenkomst op de site word je oog direct getrokken naar de pakkende strakke interieur afbeeldingen. Wie verder kijkt zit een duidelijke navigatiestructuur en binnen een aantal kliks kun je het gewenste product toevoegen aan de winkelwagen of offerte. Op alle devices snel en gebruiksvriendelijk zodat je er als bezoeker rustig op los kunt shoppen.
Highlights KATO
Meerdere shops zijn gekoppeld middels Multishop Complete.
Voeg de gewenste producten toe aan uw offertemand en vraag een offerte op.
Zowel aan de voor- en achterkant van de shop erg gebruiksvriendelijk
Eén hoofshop, acht gekoppelde shops
Katoprojecten.nl is de hoofdshop, waar in de loop der tijd maar liefst acht andere niche shops aan gekoppeld zijn. De lay-out is overgenomen van de hoofdshop, maar toch heeft elke sub-shop heeft zijn unieke huisstijl. Naast de lay-out zorgt de Multishop Complete ervoor dat vanuit de hoofdshop er een verschillende productaanbod naar de acht gekoppelde shops gestuurd wordt. Zo is er één centrale backoffice, maar toch 9 verschillende shops met een ieders een verschillende productaanbod. Leuk feitje: bij het lanceren van een nieuw merk/shop hebben we de shop binnen een dag gevuld met alle content.
Offertemodule
De winkelwagen is vervangen voor een offerte functionaliteit. Bezoekers kunnen de gewenste producten toevoegen aan de ‘offertemand’ om vervolgens een offerte aan te vragen. Wanneer de offerte is aangevraagd gaan er twee automatische mailings uit. 1) naar de klant dat de offerte aanvraag in behandeling wordt genomen. 2) naar de shophouder die de offerte kan verwerken.